Veelgestelde vragen

Auto van de zaak

  • Mijn auto heeft een onderhoudsbeurt nodig. Kan ik hem naar de lokale merkdealer brengen en heb ik dan recht op vervangend vervoer?

    Dat is niet nodig. Je kan dit nummer bellen om een afspraak te maken op het moment dat jij de auto niet nodig hebt en dan komen ze de auto bij je op het werk ophalen en voordat je naar huis gaat is hij weer terug.

  • Ik ga op wintersport, echter voor mijn huidige auto heb ik nog geen winterbanden. Mag ik winterbanden laten monteren?
    Dat is niet nodig, aangezien je nieuwe auto voorzien is van all-weather banden. Je kunt dus veilig en verzekerd op wintersport.
  • OV- of Mobiliteitskaart

  • Kunt u mij helpen met het koppelen van de parkeer-app aan mijn mobiliteitskaart?

    Ja hoor. Als u gaat naar inloggegevens van de parkeer-app, dan kunt u uw inloggevens terugvinden in u mailbox

  • Kan ik met mijn mobiliteitspas ook gebruik maken van een taxi?

    Ja. Als uw werkgever dit bij ons heeft afgenomen kunt u binnen Nederland gebruik maken van een Taxi en zelfs een Uber taxi.

  • Kan ik met mijn pas ook een deelauto openen?

    Ja. Wij kunnen de deelauto voor u reserveren en dan kunt u de auto openen met de Mobiliteitspas.

  • Ik ben mijn mobiliteitskaart verloren, wat nu?

    Bel de DriversDesk en we laten uw pas meteen blokkeren en vragen voor u een nieuwe pas.

  • Deelvervoer

  • Er brandt een waarschuwingslampje in de auto en ik weet niet wat dit betekent. Wat moet ik doen?
    Vóór het begin van de rit:
     
    1. Start de auto
    2. Identificeer welke kleur het lampje is
      • Een groen lampje duidt op een correcte werking of inschakeling van een bepaald systeem. Er is geen verdere actie nodig
      • Bij een geel/oranje lampje dient het voertuig zo snel mogelijk te worden gecontroleerd. Wij raden sterk af om met het voertuig te rijden. Neem contact op met DriversDesk via 085 048 57 00. Wij zullen je verder helpen
      • Brandt een rood lampje? Rijd dan niet met het voertuig en neem contact op met DriversDesk via 085 048 57 00. Wij gaan je verder helpen
    Let op: er zijn een aantal waarschuwingslampjes die bij het starten van de motor automatisch even aan springen en dan weer uit gaan. Dit is puur ter controle, zodat je zeker weet dat deze lampjes nog werken.
    Tijdens de rit:
     
    1. Identificeer welke kleur het lampje is
      • Een groen lampje duidt op een correcte werking of inschakeling van een bepaald systeem. Er is geen verdere actie nodig
      • Bij een geel/oranje lampje dient het voertuig zo snel mogelijk te worden gecontroleerd. Rijd voorzichtig naar een plek waar u de auto kunt parkeren. Wij raden af met het voertuig te rijden: zoek een plek in de buurt. Neem contact op met DriversDesk via 085 048 57 00. Wij zullen je verder helpen
      • Brandt er een rood lampje? Rijd dan niet met het voertuig. Zoek een veilige plek om de auto aan de kant te zetten. Neem daarna contact op met DriversDesk via 085 048 57 00. Wij gaan je verder helpen

    Aan het einde van de rit:
     
    1. Identificeer welke kleur het lampje is.
      • Een groen lampje duidt op een correcte werking of inschakeling van een bepaald systeem. Er is geen verdere actie nodig
      • Bij een geel/oranje lampje dient het voertuig zo snel mogelijk te worden gecontroleerd. Wij raden sterk af om met het voertuig te rijden.Neem daarna contact op met DriversDesk via 085 048 57 00. Wij zullen je verder helpen
      • Brandt er een rood lampje? Rijd dan niet met het voertuig en neem contact op met DriversDesk via 085 048 57 00. Wij gaan je verder helpen
    2. Schakel de auto uit
  • Ik heb een ongeval gehad waar een ander voertuig bij is betrokken. Wat moet ik doen?
    1. Zoek een veilige plek om samen met de tegenpartij de schade af te handelen. Komen jullie er samen niet uit, dan kan je altijd de politie bellen voor assistentie
    2. Maak één of meerdere foto’s van de situatie en de voertuigen. Zorg dat de kentekens van de betrokken voertuigen zichtbaar zijn op de foto’s
    3. Vul samen met de tegenpartij het Europees Schadeformulier in. Deze kan je vinden in het dashboardkastje van de auto. Ligt dit formulier niet in de auto, dan kan je deze online downloaden
    4. Neem contact op met DriversDesk via 085 048 57 00 om samen de vervolgstappen te bespreken
  • Ik heb schade aan mijn auto geconstateerd, maar ik kan verder rijden. Wat moet ik doen?
    Vóór aanvang van de reservering:
     
    1. Open de WeGo Carsharing app
    2. Voer jouw gebruikersnaam en wachtwoord in
    3. Tik op de knop Start reservering / de knop met het open slot
    4. De vraag verschijnt of je de auto kunt controleren op eventuele schades
    5. Constateer je schade? Vink dit dan aan in de app
    6. Voeg een foto toe van de gemelde schade
    7. Zodra je de schade hebt verzonden, krijgt WeGo een melding hiervan
    • Je kunt je weg vervolgen

    Krijg je deze optie niet? Neem dan contact op met DriversDesk via 085 048 57 00.


    Aan het einde van de reservering:
     
    1. Open de WeGo Carsharing app
    2. Voer jouw gebruikersnaam en wachtwoord in
    3. Tik op de knop Beëindig reservering / de knop met het gesloten slot
    4. De vraag verschijnt of je de auto kunt controleren op eventuele schades
    5. Constateer je schade? Vink dit dan aan in de app
    6. Voeg een foto toe van de gemelde schade
    7. Zodra je de schade hebt verzonden, krijgt WeGo een melding hiervan
    • Je kunt de auto achterlaten

    Krijg je deze optie niet? Neem dan contact op met DriversDesk via 085 048 57 00.

  • Ik heb schade aan mijn auto geconstateerd, en ik kan niet (verder) rijden. Wat moet ik doen?
    Neem contact op met DriversDesk via 085 048 57 00. Wij helpen je verder en vertellen je welke stappen er ondernomen moeten worden.
  • Ik sta met pech langs de weg. Wat moet ik doen?
    1. Zoek een veilige plek om de auto stil te zetten
    2. Trek direct nadat je de auto verlaat een veiligheidsvest aan
    3. Plaats eventueel een gevarendriehoek
    4. Heb je pech op de snelweg? Neem dan plaats achter de vangrail
    5. Neem contact op met DriversDesk via 085 048 57 00. Wij helpen je verder en vertellen je welke stappen er ondernomen moeten worden
  • Verhuur / Shortlease

  • Er brandt een oranje lampje in mijn auto. Wat moet ik doen?

    Als wij het probleem niet telefonisch kunnen verhelpen, nemen wij contact op met de verhuurmaatschappij, zodat zij de auto komen omwisselen.

  • Ik heb volgende week een auto nodig, kunnen jullie me daarmee helpen?

    Ja hoor, waar mag deze auto afgeleverd worden?

  • Taxi

  • Er is vanmiddag geen auto beschikbaar, maar ik moet met spoed naar mijn afspraak.

    Goed dat je belt. Hoe laat moet je er zijn? Dan zorg ik ervoor dat erop tijd een taxi staat.

  • Mag ik ook gebruik maken van Uber in het buitenland?

    Je mag in de volgende steden zakelijk gebruik maken van een Uber.
    Indien je tijdens je vakantie gebruik wil maken van een Uber dan komt dit voor eigen
    rekening.