Eén platform voor volledige ondersteuning bij alle mobiliteitsvragen

Amsterdam, 11/8/2020 — Bedrijven en mobiliteitsaanbieders kunnen vanaf nu alle mobiliteitsvragen van hun werknemers en gebruikers neerleggen bij één onafhankelijk platform. DriversDesk biedt organisaties 24/7 ondersteuning bij alle mobiliteitsvragen van hun ‘reizigers’, zodat zij altijd verzekerd zijn van een onbezorgde reis van A naar B.

Mobiliteitstransitie vraagt om serieuze ondersteuning

We zijn steeds flexibeler in de manier waarop we ons verplaatsen. Was het voorheen logisch om altijd een eigen auto te gebruiken om ergens naartoe te gaan, tegenwoordig zetten we steeds vaker ook alternatieve vervoerswijzen in. Niemand kijkt meer raar op van combinaties van deelauto’s met OV, Uber of deelfietsen; van een gevarieerde mobiliteit. Ook steeds meer werkgevers bieden hun werknemers de keus uit een gevarieerd mobiliteitsaanbod. Denk aan een auto van de zaak, een mobiliteitspas en/of de mogelijkheid voor gebruik van OV of taxi. Het bieden van verschillende mobiliteitsopties zorgt voor gemak, maar leidt ook tot meer vragen van gebruikers. Dat vraagt om een helpdesk die alle mogelijke vragen van reizigers kan beantwoorden en dag en nacht bereikbaar is. DriversDesk -voorheen onderdeel van WeGo- ondersteunt het bedrijfsleven, lease- en verhuurmaatschappijen, autodealers en -importeurs, OV-aanbieders en deelplatformen. Het neemt voor deze partijen de afhandeling van alle mobiliteitsvragen van gebruikers, klanten en/of werknemers uit handen.

DriversDesk als aparte entiteit

Vanwege de steeds groter wordende vraag vanuit de markt en de behoefte aan focus op de optimalisatie van beide ondernemingen, koppelt WeGo DriversDesk los van de organisatie en maakt het tot volwaardige zelfstandige onderneming.

 

Florentijn Aalberts, Director Business Development bij WeGo en Commercieel Directeur bij DriversDesk: “Met de mobiliteitsverandering die gaande is, merkten we bij WeGo een grote toename van gebruikersvragen. Tezamen met de vragen die wij vanuit onder andere Leasemaatschappijen en HR-afdelingen krijgen, leverde dit voldoende bestaansrecht om DriversDesk als aparte entiteit in te richten. Deze loskoppeling stelt ons in staat om beide organisaties te professionaliseren: een eigen focus, een eigen team, een eigen strategie. De toenemende vraag rondom mobiliteit beantwoorden we volledig binnen DriversDesk. WeGo brengt al zijn dienstverlening gericht op berijders onder bij DriversDesk, zodat zijn focus volledig kan blijven liggen op het ontwikkelen van optimale autodeeloplossingen.”

Zowel reactief als proactief

DriversDesk is niet alleen 24/7 beschikbaar, maar is ook onafhankelijk en niet gebonden aan specifieke mobiliteitsplatformen. Daardoor kan de helpdesk voor alle denkbare mobiliteitsvraagstukken worden ingezet. De ondersteuning is bovendien niet enkel reactief: medewerkers van DriversDesk kunnen actief meekijken met gebruikers en treden waar nodig proactief op om een reis zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Een onbezorgde reis is dan ook het doel: de tevredenheid van de gebruiker staat altijd voorop. Op de tweede plek staat het vervoersmiddel.